Tuesday, August 27, 2013

2 Syawal 2013

Salam Aidilfitri.

2 Syawal..Beraya di rumah Cik Aman kat Sg Buloh..
Konvoi ramai2 dr my house..Ade la dlm 5 kereta..Termasuk aku..Aku tak carpool sebab nk ke tempat lain lepas tu..Gambar lupa nak transfer so takdapat nak upload here.

Actually, bukan nak highlight pasal raya rumah Cik Aman pun..Ape yg nak diceritakan ialah beraya selepas rumah Cik Aman..

Mr. Chef call smlm cakap nak ajak balik beraya kat kampung die..Die sedih tak dpt beraya dah 3 tahun..so tahun ni die nk jugak balik kampung die..Plan nya begini..
Die akan balik keje around 5.30pm and lpas tu aku pick him up from his house and trus ke sana..Kampung die kat Felda Sueharto, Tanjung Malim..Kalau lalu PLUS Highway exit bukit tagar..tak jauh mana pun..dlm sejam sampai la..

Hati dah dup dap dup dap ni..Iye la..first time nak jumpe family die..Takut la kena reject menangis tak berlagu mak..Sepanjang perjalanan tu mmg aku tak byk ckp..Nervous and macam2 la pikir..Macam mana kalau mak u tak suke i? Macam mana? Macam mana? huaaaaaa!
Dalam hati dok berdoa panjang jangan lah mak die reject...

Around 6.30pm tu kitorang pun smpai sana..Segan ya ampun! Aku pulak jenis tak reti nak memulakan dulu..kalau org ckp ngan aku aku ok je..Tapi mula2 tu segan la..Alhamdulillah mak die baik sangat..Adik die pun peramah..ade la berborak2 jugak..takde la segan sangat..Mak Ngah die pun ade..byk jugak soalan ditanyanya..hihi..cemerlang I jawab..Mcm jawab job interview..hihi..

On the way balik..Baju dah plan k nak sedondon..


Insya Allah aku akan berhijrah ke arah kebaikan.. :)
Mesti ade yg pelik kan sebab ape aku pakai tudung? Salah satu sebab ialah nak menghormati kawasan kampung tu..since rumah nenek die pun betul2 depan surau..Bukan hipokrit yer..Aku mmg dlm proses utk berhijrah..Cuma mengambil masa sedikit..So aku rasa x salah utk aku start bile ke kampung die..Insya Allah tak lama dah..doa-doakan yang baik-baik..

Around 9 pm kitorang gerak balik ke KL. Lagipun esok die keje..tak leh lewat sangat balik..Balik I yg drive sebab Mr Chef penat..shian die..biarla die rest sepanjang journey tu..U untung taw b dapat I yg boleh drive sorang2..Kalau kena perempuan yg tak reti drive jauh tak ke susah u nnt..hihi

Dlm perjalanan tu die cakap ade benda nak cakap..Aku tanya la ape die? Die cakap...mak dgn abah setuju..Suke..Approve..*dalam hati punye la berbunga sampai rasa nak lompat2 jerit yaaahuuuu!!*
Die kata abah die paling suke..katanya dah dapat gf yg comel yg cantik tu jaga baik2..jangan kawan lama2 sangat..cepat2 ikat..hihi..comel ke aku ni?
Insya Allah kalau ade jodoh tak kemana ye pakcik..Doakan yg terbaik utk kami berdua.. :)

Apepun..I'm so happy! Walaupun u tak baca blog i ni..but I wanna tell u I love u..

Till then.

Love,
Puteri

No comments:

Post a Comment